Uusi kaupunki, uusi minä

 Uusi kaupunki, Uusi minä


Olen nyt viettänyt kaksi viikkoa lomaa ja se on kyllä ollut hedelmällistä. Valehtelisin jos väittäisin, että kesä on mennyt pelkästään rentoutuessa ja harrastusten parissa, mutta on ollut kyllä todella mukavaa saada kotonakin asioita aikaan. Rakkaallanikaan ei ole enää ihan niin montaa asiaa mistä mainita, jotka olisivat roikkuneet tekemättä. Sohvan kiristys taitaa olla viimeinen asia, joka on jäänyt roikkumaan. Täytyykin ehkä vielä pieni hetki sitä venyttää, että on edes jotain mistä minua muistutella. On tässä lomalla toki aikaa ollut rentoutumiseenkin. Viime tekstissä kirjoitinkin siitä kuinka olemme koko perheellä ehtineet viettämään paljon aikaa ja tekemään reissuja. Nyt viime viikonloppuna pääsimme myös viettämään aikaa ihan aikuisten kesken. Ystäväni Kankaanpäästä tuli seuraksemme ja rakkaani hyvä ystävä tuli myös istumaan iltaa kanssamme. Kävimme ihan aikuisten kesken keilaamassa, pelasimme lautapelejä ja grillailimme muutaman oluen lomassa. Se oli kyllä todella virkistävää pitkästä aikaa. Olen ehtinyt hieman myös tässä lomaillessa miettimään omaa elämääni ja sitä miten kaikki on yhtäkkiä muuttunut.



Vielä kolme vuotta sitten asuin Kankaanpäässä pienessä rivitalokaksiossa. Tein hanttihommia siellä sun täällä eikä minulla ollut vakituista työpaikkaa. Elelin ilman autoa ja alkoholi maistui aivan liikaa. Poikani J asui luonani joka toinen viikko ja se olikin elämäni paras asia. Se taisi oikeastaan olla ainut asia, mikä vielä piti minua elämän syrjässä kiinni. Vaikka minulla oli paljon hyviä ystäviä ympärilläni oli minulla usein sellainen tunne, että olen yksin. Yksinäisyys oli jotenkin erilaista. Kaipasin ehkä jotain lisää elämääni. Jonkinlaista suuntaa ja turvaa. Kyllä voin myöntää, että koin ehkä pientä turvattomuuden tunnetta. Koin ehkä siten, että elämäni vain junnaa paikallaan. Pelailin yömyöhään tietokoneella ja aamulla ei ollut kiire lähteä mihinkään, paitsi tietysti niinä viikkoina kun poikani oli luonani. Uskonkin, että tapaamiseni rakkaani kanssa Tinderin kautta oli itselleni tarjoutunut uusi mahdollisuus elämään. Kyllä minä pienen kaupungin kasvattina mietin hetken aikaa, että pystynkö minä lähtemään tuon naikkosen perässä Tampereelle, mutta uskaltauduin kuitenkin ja niinhän siinä kävi, että nykyään en vaihtaisi kaupunkia enää mistään hinnasta. Tampere on kohdellut minua todella hyvin.



Asiat Tampereella lähtivät rullaamaan alusta asti todella hyvin. Olen todella onnellinen ja kiitollinen siitä, että kumppanini kanssa löysimme alusta asti yhteisen sävelen ja yhteiselomme on ollut aivan ihanaa. Kerrankin elämässä on sellainen tunne, että kotiin pääsyä odottaa eikä yritä vältellä. Kotona on paras paikka olla. Töiden suhteenkin asiat ovat menneet kyllä todella hyvin. En ole hetkeäkään joutunut olemaan tässä kaupungissa työtön. Alussa tein vuokrayritysten kautta kaikenlaisia rakentamiseen liittyviä töitä, mutta viime vuonna pääsin töihin logistiikka-alalle ja niin siinä sitten kävi että kouluttauduin myös alalle. Nyt minulla on samaan työpaikkaan vakituinen työsopimus eikä työasioista ole tarvinnut pahemmin huolehtia. Viime viikolla sain myös vielä iloisen uutisen ja sain lisätöitä, joita voin tehdä ihan kotoa käsin pienyrittäjänä, joten työasiat / toimeentulo on vihdoinkin todella kivassa mallissa meidän perheessämme. 



Ennen en osannut purkaa stressiä ja käyttää vapaa-aikaani oikeastaan mitenkään muuten kuin alkoholilla tai sitten tietokonepelaamisella. Tampereella olen kuitenkin löytänyt rakkauden urheiluun uudestaan. Pyöräily on kolahtanut minuun jälleen todella kovasti, sitä toki harrastin Kankaanpäässäkin asuessa, mutta se oli jäänyt pitkäksi aikaa unholaan. Nykyään kuitenkin urheilu kuuluu elämään monipuolisesti ja ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa ihan kokonaan uusi laji pojan kanssa, joten siitä mahdollisesti tulee vielä tännekin mainintaa tai jopa ihan erillinen kirjoitus. Olen muutenkin oppinut arvostamaan vapaa-aikaani ihan eri tavalla ja olen ehkä oppinut nauttimaankin siitä ihan eri tavalla. Enää ei ensimmäisenä ole mielessä kaljalaatikon hakeminen ja pään sekaisin vetäminen. Enemmänkin miettii mitä kaikkea voisi perheen kanssa tehdä tai olisiko mahdollista saada pieni irtiotto kumppanin kanssa illalliselle tai jonkin muun aktiviteetin pariin. En ole varmaan koskaan nauttinut näin paljoa elämästäni.



Ennen olin myös ihan kamala ketjupolttaja. Myös sen suhteen on tullut totaalinen muutos. En sano, että olen lopettanut nikotiinin käytön, mutta sen käyttö on ihan eri tavalla hallinnassa kuin aikaisemmin ja tupakkaa en ole polttanut enää lainkaan. Olen myös saanut perheen, jossa minun on todella hyvä olla. Meidän uusperheemme on aivan meidän näköisemme ja me kaikki kunnioitamme ja rakastamme toisiamme juuri sellaisina kuin olemme. On ihanaa kun tuntee olevansa rakastettu ja hyväksytty. Vaikka olenkin tällainen isokokoinen tatuoitu ukkeli, niin kyllä minä voin sen myöntää että kyllä minä silloin tällöin tarvitsen haleja ja rakkautta. Se on parhautta, kun niitä saa ihan vain pyytämällä. Varsinkin tässä lomaillessa on ollut ihana huomata minkälainen synergia perheessämme on ja miten hyvin kaikki asiat toimivat. Vaikka toisinaan on hetkiä kun tekisi mieli mennä nurkkaan mököttämään, en koskaan vaihtaisi tätä perhettä mihinkään. Lähiöfaijana eläminen on juuri minun juttuni.



Tampere on antanut minulle uskomattoman paljon. Olen saanut perheen, kaksi lasta lisää elämääni, uskomattoman kumppanin, kouluttautunut ammattiin, saanut vakituisen työpaikan, harrastuksia, terveemmät elintavat ja uusia ystäviä. Kaupunginvaihto oli järkevin valinta mitä olen koskaan tehnyt. Tiedostan toki sen, että jouduin vähentämään aikaa jonka vietän esikoispoikani kanssa, mutta me kuitenkin näemme lähes joka viikonloppu ja lomilla pitkiä aikoja. Viettihän J juuri luonamme kymmenen päivää. En siis missään nimessä koe, että olisin poikani hylännyt. Päinvastoin: Koen, että pystyn juuri nyt olemaan paras mahdollinen isä pojalleni ja olemaan hänelle sellainen miehen malli joka minun olisi kuulunut alusta asti olla. Olen saanut aivan uuden mahdollisuuden elämään täällä Tampereella ja aion käyttää sen hyvin. Jos sinulla on elämässäsi tilanne, että tuntuu kuin kaikki junnaisi paikallaan eikä mistään saa enää nautintoa, niin kannattaa ehkä sinunkin miettiä voisiko maisemanvaihdos ja puhtaalta pöydältä aloittaminen olla ratkaisu. Minulle se toimi ja tuntuu kuin olisin ihan kokonaan uusi mies!


-Iskä

Kommentit

  1. Tulipa tästä postauksesta hyvä fiilis!

    Kiva että kirjoittelet!❤️

    https://jasukuvaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista <3 ! Kyllä täällä pyritään jotain julkaisemaan kerran viikossa! Sinun blogisi on myös seurannassa!

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäni kamalin viikko

Pyörremyrsky nimeltä ADHD ja muut osaset osa 1

Pyörremyrsky ja muut osaset osa 2